Zupy kolagenowe a odchudzanie

Idzie wiosna, już czuć ją w powietrzu! Wszystko rozkwita, promienieje, a natura obdarzy nas już niedługo potężną dawką wiosennych przysmaków. Nasz klimat sprawia, że możemy być pewni dwóch rzeczy: wiosna przyjdzie po zimie, a poprzedzi lato. Jakie to ma znaczenie dla naszych sylwetek? A takie, że ta pora roku jest idealnym momentem żeby pożegnać kilka nadprogramowych kilogramów zgromadzonych w zimie na rzecz wspaniałej, plażowej sylwetki latem. Tylko jak osiągnąć ten cel w zdrowy i zrównoważony sposób?

Nie od dzisiaj wiadomo, że sekretem większości diet jest spożywanie produktów o jak najmniejszej liczbie kalorii w jednostce masy lub objętości. Oczywiście, równolegle trzeba dbać o odpowiednią podaż mikro i makroelementów, jednak trik jest taki – sprawić, by nasze żołądki były syte, przy jednoczesnej minimalnej podaży kcal. Dokładając do tego odpowiednie nawodnienie, które pozwala przyspieszyć metabolizmowi, mamy już plan idealny na samoistne spalanie zapasów zbędnego tłuszczu.

I teraz uwaga – jaki posiłek spełnia wszystkie powyższe założenia? Bingo! Zupa! Zamieniając jeden stały posiłek dziennie na porcję zupy mającą średnio 50 kCal/100 g sprawiamy, że nasz dobowy licznik spożycia kalorii spada. Jeśli zamienimy dwa stałe posiłki na zupy, to możemy już mówić o spektakularnym jego obniżeniu (szczególnie jeśli zupy będą zamiennikiem dla dotychczas spożywanych tzw. junk food o dużej zawartości niezdrowych tłuszczów i węglowodanów prostych). Jednocześnie, co jest niezwykle ważne dla naszego dobrostanu psychicznego – nie jesteśmy głodni. Praca i obecny styl życia sprawiają, że stale funkcjonujemy w stresie. Dlatego wielu osobom tak ciężko jest wytrwać na restrykcyjnych dietach – stanowią one kolejny stresor dla organizmu. O jeden za dużo.

Wyobraź sobie więc, że zjadasz pół litra fascynująco smacznej i niewiarygodnie pożywnej zupy, która dostarcza Ci tyle kalorii co kanapka z bułki z serem i szynką. O ile dłużej jesteś w stanie nie poczuć głodu? O ile bardziej gęsta odżywczo jest Twoja zupa kolagenowa od tej zwyczajowej pszennej przekąski? O ile wydajniej przy tym jest nawodniony Twój organizm?

Zupy mają wszelkie predyspozycje ku temu, by stać się gwiazdami dietetyki. Naszym zdaniem ich relatywnie niewielka popularność systemach dietetycznych wynika z tego, że ich przygotowanie wymaga mnóstwa czasu. Szczególnie, jeśli mają być jednocześnie bombami kolagenowymi (więcej tutaj). Sporządzenie sałatki z kilku gotowych składników trwa około 5 minut. Przygotowanie prawdziwego wywaru mocy to już przynajmniej 24 godziny. I to jest właśnie cudowne w naszym świecie – że nie wszystko musimy robić sami. Możemy jednocześnie dbać o nasz organizm, tracić zimowe kilogramy i cieszyć się czasem wolnym.

 

Bo jest WECO:)